Nové elektronické služby Slovak Lines šetria čas cestujúcim

28.05.2015

Autobusový dopravca prišiel s niekoľkými novinkami, ktoré zlepšujú prístup cestujúcich k službám Slovak Lines a k informáciám. Cestujúci dnes už nemusia chodiť kvôli vybavovaniu na autobusovú stanicu, mnohé veci si zariadia elektronicky z pohodlia domova.

Prvou novinkou je spustenie inovovanej webstránky, ktorá sa vďaka responzívnemu dizajnu prispôsobuje používanému mobilnému zariadeniu. Súčasťou novej stránky je zjednodušený vyhľadávač. Cestujúci si ľahšie nájdu svoje spojenie v cestovných poriadkoch, iné potrebné informácie o cestovaní, a kúpia cestovné lístky cez internet na letisko Viedeň alebo do iných rakúskych destinácií. 

Druhou novinkou je, že cestujúci nemusia prísť na predajné miesto, ak si potrebujú vybaviť novú dopravnú kartu. Dnes si túto kartu môžu objednať cez internet. Elektronicky vyplnia jednoduchý formulár, nahrajú svoju fotku, zaplatia a poštový kuriér im kartu doručí na adresu, ktorú si zvolia.

Novinkou číslo tri je zapojenie Slovak Lines do lokalizačného portálu www.mojbus.sk. Cestujúci si tak cez internetovú a mobilnú aplikáciu vedia preveriť, kde sa nachádza autobus, na ktorý čakajú, alebo si môžu nájsť najbližšie spojenie vo svojom okolí. Stačí, ak majú mobilný telefón s internetovým pripojením a zapnutými lokalizačnými službami.

Dopravca dlhodobo rozširuje aj poskytovanie bezplatného pripojenia na internet. Pomer autobusov vybavených WiFi v prímestskej doprave je v súčasnosti už 90 % a stále sa zvyšuje. 

„Trend rozvoja internetových služieb v doprave je jasný, preto sa mu kontinuálne venujeme a prichádzame s týmto balíkom služieb ,“ hovorí generálny riaditeľ Slovak Lines Ing Peter Sádovský: „aj naďalej budeme sledovať vývoj v IT svete, hľadať využitie v našom segmente a ponúkať cestujúcim nové zaujímavé možnosti.“

Čo zákazníci potrebujú a ocenia sa Slovak Lines dozvedá aj z aktívnej komunikácie prostredníctvom sociálnych sietí, najmä Facebooku. Aktuálne vytvoril aj FB aplikáciu s názvom „NAPÍŠTE NÁM“, cez ktorú môže cestujúci riešiť svoje problémy, dávať pripomienky a podnety. Podnety zaručene prídu priamo kompetentným pracovníkom a budú nimi doriešené.


Slovak Lines patrí k najvýznamnejším poskytovateľom verejnej autobusovej dopravy na Slovensku. Prímestskú autobusovú dopravu v kraji zabezpečuje na základe objednávky BSK. V rokoch 2013 – 2015 prebehla zatiaľ posledná obnova vozového parku pre prímestskú autobusovú dopravu Počas nej za necelé dva roky pribudlo celkovo 127 moderných autobusov, ktoré sú klimatizované a vybavené WiFi pripojením na internet.