8 trikov, ktoré vám pomôžu zabiť nudu v autobuse

Ruku na srdce. Koľko času denne trávite dochádzaním do práce? A ako využívate tento čas? Zvyčajne sú naše aktivity počasjazdy obmedzené na sledovanie krajiny za oknom, v horšom prípade počúvanie hádky manželského páru sediaceho pred vami.Pozrite si 8 trikov, ktoré rozptýlia vašu pozornosť, upokoja myseľ, alebo pomôžu načerpať nové informácie.

1. Využite možnosti, ktoré autobus ponúka - je ich veľa

V autobusoch dnes nájdeme najmodernejšietechnológie. Portály plné zábavy, ktorú si môžete užívať v zabudovanýchmonitoroch, ale aj vo vlastných zariadeniach, Wi-Fi, široký výber novín na čítanie, polohovateľné sedačky, zástrčka nanabitie telefónu … a zoznam pokračuje. Vďaka týmto vymoženostiam je cesta oveľa príjemnejšia. Surfovanie na internete,sledovanie seriálov či filmov alebo počúvanie hudby dokáže cestu výrazne skrátiť.

2. Čítajte - prídete na “iné” myšlienky

Čítanie kníh rozvíja našu predstavivosť, znižuje hladinu stresu a v neposlednom rade rozširuje naše obzory. Čítanímzlepšujeme svoje komunikačné schopnosti a pracujeme na svojej koncentrácii. Tieto benefity zúžitkujete nielen v práci,ale aj doma.

Máte rozčítanú knihu? Skvelé, počas cesty sa môžete dozvedieť, ako skončí vaša obľúbená postava. Ak práve žiadny knihunečítate, toto je náš výber:

  • Zvieracia farma - George Orwell
    Politická satira na revolúciu, ktorá sa vymkla z rúk. Aké útrapy zažíva bežný ľud, keď sa prasce dostanú ku korytu?
  • Sapiens - Stručná história ľudstva - Yuval Noah Harari
    Skvelá kniha históriu človeka ako biologického druhu od prvých ľudí až po súčasnosť.
  • Veľký Gatsby, F. Scott Fitzgerald
    Najpopulárnejší román autora. Príbeh o láske a tragédii opisuje život mladého zbohatlíka Jaya Gatsbyho a jeho životnej lásky. Celý dej sa odohráva na Long Islande v New Yorku.
  • Jak jsem stopoval letadlo, Stanislav Galik
    Český podnikateľ na ceste okolo sveta s unikátnym konceptom - tzv. Richhiking.

3. Hudba nás robí šťastnými

Vedecké štúdie ukazujú, že počas počúvanie hudby sa v našom tele vyplavujú hormóny šťastia. Vhodná hudba eliminuje stresa pomáha nám bojovať s nespavosťou. So slúchadlami na ušiach je svet krajší. Počas jazdy si môžete vychutnať svojuobľúbenú hudbu, alebo tento čas využiť na vzdelávanie či objavovanie nepoznaného. Chcete sa naučiť cudzí jazyk? Vautobuse na to máte ideálnu príležitosť. Stačí si len vybrať vhodnú aplikáciu a začať. Chcete sa vzdelávať? Skvelouvoľbou je počúvanie podcastov. Ak vám nerobí problém angličtina, možnosti sú prakticky neobmedzené.

Kde hľadať podcasty:

  • Spotify
  • Hrej - podcasty o počítačových hrách
  • Rádiá ( Europa 2, Expres, Radio FM…)
  • Digit - novinky z IT sveta
  • Respekt - kvalitné podcasty, vydávané rovnomenným denníkom.

4. Naučte sa cudzí jazyk

Cestujete do Viedne alebo na letisko? Ovládate cudzí jazyk? Kto z nás sa nechce bez problémov dohovoriť v zahraničí?Nájsť si čas na učenie sa jazyka však nie je jednoduché. Počas jazdy autobusom je na to ideálna príležitosť- stiahnitesi aplikáciu a využite čas v autobuse zmysluplne. Tu je náš výber:

  • Memrise
  • LinguaLift
  • Duolingo
  • HelloTalk
  • Mindsnacks

5. Hrajte hry - rýchlejšie vám prejde čas

Väčšina z nás pri sebe nosí smartfón. Využiť ho môžete napríklad aj na hranie hier. Ak máte spolucestujúceho, môžete sním súťažiť a posunúť tak obyčajnú hru na nový level. Vyskúšajte niektoré z nasledujúcej ponuky:

  • PUBG
  • Mobile Game Controller
  • Subway Surfer
  • Fruit Ninja
  • 2084

6. Meditujte - znížite si krvný tlak

Nastúpiť do autobusu naštvaný a vystúpiť s pokojom mnícha? Meditáciu upravíte krvný tlak na optimim. Okrem tohomeditácia spomaľuje starnutie a zlepšuje koncentráciu. Vďaka krátkej meditácii môžete stres hodiť za hlavu a naladiť sana pozitívnejšiu vlnu. Vyberte si z množstva aplikácií, ktoré vám v začiatkoch pomôžu. Prinášame vám niekoľko tipov.

  • The Mindfulness App.
  • Headspace.
  • Calm.
  • MINDBODY.
  • Buddhify.

7. Precvičte si svaly

Tŕpnu vám svaly z dlhého cestovania? Koľko hodín denne sedíte na stoličke? Možno práve teraz je čas na krátke cvičenie,vďaka ktorému urobíte niečo pre svoje zdravie. Všetky cviky opakujeme 40 x.

  • Položte chodidlá na zem a zdvíhajte päty. So špičkami nehýbte, tie zostanú na zemi. Dbajte na to, aby ste mali rovný chrbát a nohy blízko pri sebe.
  • Teraz zdvíhajte rovnakým princípom špičky, zatiaľ čo päty budú na zemi.
  • Cvik zameraný na chrbát. Lopatky pritiahnite k chrbtici a zase uvoľnite.
  • Posilnite krk. Otáčajte hlavou striedavo doprava a doľava.
  • Cvik, ktorý vám spevní obrysy tváre a zabráni vzniku druhej brady - vystrkujte bradu dopredu.

8. Naplánujte si deň

Využite čas v autobuse na vybavenie najdôležitejších mailov a záležitostí. Nebudú vás strašiť po príchode domov a budetesa môcť venovať iba sebe a rodine. Ak cestujete do práce vybavte si najdôležitejšie maily a naplánujte si celý deň.Potom vás v práci už nič nezaskočí.

Jazda autobusom môže tiež poslúžiť ako priestor na spoznanie nových ľudí. Zoznámte sa so svojím spolucestujúcim, možnosa dzoviete strhujúci životný príbeh - alebo ho začnete písať spolu.