Ako kúpiť cestovný lístok

Ak cestujete regionálnou dopravou, cestovné lístky si kúpite priamo u vodiča autobusu.
U vodiča si môžete zakúpiť cestovné lístky aj na diaľkové a v mimoriadnych prípadoch aj na medzinárodné linky. Pri takýchto cestách je však omnoho vhodnejšie zakúpiť si cestovné lístky vopred.
Môžete tak urobiť:
v pokladniach na Autobusovej stanici Mlynské nivy,
na predajných miestach po Slovensku,
v prípade medzinárodných ciest aj u našich partnerov v zahraničí.

Najrýchlejší a najpohodlnejší nákup cestovných lístkov je však nákup cez internet. Stačí urobiť len päť nasledovných krokov:

1. KROK: VYHĽADANIE SPOJENIA

Kliknite na oblasť, kam chcete cestovať:
• Európa a Slovensko – pre medzinárodnú a tuzemskú diaľkovú dopravu,
• Regio – pre prímestskú dopravu (len vyhľadanie spojenia).

Zadajte si požiadavku na vyhľadanie spojenia:
• Odkiaľ
• Kam
Upozorňujeme, že nie zo všetkých miest na území Slovenska je vhodné spojenie do zahraničia, preto môže byť výhodnejšie vybrať si prestup v Bratislave na Autobusovej stanici Mlynské Nivy a prestúpiť na medzinárodné autobusové linky (voľte zastávku „Bratislava, AS“). Upozorňujeme tiež, že nie je možné zakúpiť si cestovný lístok medzi dvoma zahraničnými destináciami, napr. London – Paris. Nástupnou alebo výstupnou zastávkou musí byť miesto na území Slovenskej republiky.
Vyberte si druh cestovného lístka:
• jednosmerný,  platný pre jednu cestu v požadovanom smere,
• spiatočný  na dátum  je lístok s pevným dátumom a časom odchodu pre cestu tam i pre cestu späť,
• spiatočný OPEN s pevným dátumom prvej cesty a  s neurčeným dátumom spiatočnej cesty.
— Svoju spiatočnú cestu môžete uskutočniť do 180 dní od dátumu uskutočnenia prvej cesty (s výnimkou linky do Grécka, kde je doba platnosti OPEN lístka 3 mesiace od dátumu uskutočnenia prvej cesty).
— Pre svoju spiatočnú cestu OPEN je však potrebné rezervovať (bookovať) si miesto vo vozidle prostredníctvom našich zahraničných partnerov (ich zoznam sa Vám zobrazí po kliknutí na Eurolines a následne na  Kontaktné miesta v Európe) alebo prostredníctvom siete našich obchodných partnerov na Slovensku (ich zoznam sa Vám zobrazí po kliknutí na Eurolines a následne na Predajné miesta). OPEN lístok si môžete bookovať aj priamo na pokladniach 4, 5, 6 na Autobusovej stanici Mlynské Nivy.
— Ak rezerváciu spiatočnej cesty neuskutočníte, vystavujete sa riziku, že autobus bude plne obsadený a nebude Vás môcť vziať.
Vyberte si dátum cesty:
V tomto kroku Vám systém ponúkne najbližšie spojenia pre požadovanú trasu. Môžete si vybrať zo zobrazených spojov, resp. si svoj spoj nájsť posunom na ďalšie zobrazenie dostupných spojov alebo priamo cez nastavený kalendár.
Po zadaní týchto údajov sa  Vám zobrazí
• Čas odchodu z nástupnej zastávky.
• Čas príchodu do cieľovej zastávky.
• Doba trvania cesty.
• Základná cena cestovného (v tomto kroku zobrazená cena cestovného je cena základná a Vy si môžete v následnom kroku vybrať skutočnú cenu cestovného, ktorá zodpovedá Vašej vekovej zľave).
Ak Vám požadované spojenie vyhovuje, kliknite na "Kúpiť".

2. KROK: POČET OSÔB

Zadajte:
• Počet cestujúcich, pre ktorých kupujete cestovné lístky, podľa druhov poskytovaných zliav.
• Vyplňte mená cestujúcich podľa vybraných vekových zliav.Poznámka: Doporučujeme vypĺňať bez diakritiky. Napr. Ďurič zadať ako Duric.
Ak ste údaje vyplnili, kliknite na "Pokračovať".

3. KROK: PLATBA

Úhradu môžete vykonať prostredníctvom:
• CardPay - pre platbu bankovou kartou (akceptujú sa platobné karty Eurocard/Mastercard, Visa, Visa Electron),
• Internet bankingu u bánk, v ktorých máte otvorený účet a aktivovanú službu Internet bankingu - každá banka používa rôzny obchodný názov pre túto službu:° Tatrabanka  - TatraPay° Slovenská sporiteľňa - SporoPay° Všeobecná úverová banka - VUB e-platby.
• Spôsob doručenia cestovného lístka je zvolený automaticky: Elektronicky -  prostredníctvom e-mail
• Zadajte kontaktné údaje. Je potrebné zadať do systému všetky povinné údaje, vrátane e-mailovej adresy, na ktorú Vám  bude následne zaslaný lístok. Dbajte prosím na správnosť údajov, nakoľko zo zadaných údajov je následne spracovaný „Elektronický lístok“, ktorý je pre cestujúceho dokladom, oprávňujúcim ho k nástupe na prepravu.
Ak ste požadované údaje vyplnili,  kliknite na "Odoslať objednávku".

4. KROK: PREHĽAD

Zobrazia sa údaje, ktoré ste do systému zadali a môžete si definitívne  overiť správnosť ich zadania. Zároveň je Vám ponúknutá možnosť vykonať si poistenie  prostredníctvom poisťovne UNION. Ak sa rozhodnete pre poistenie, následne po ukončení nákupného procesu cestovného lístka  budete presmerovaný na stránky Poisťovne UNION.
• Po prečítaní a overení si správnosti údajov potvrďte svoj súhlas s Prepravnými a obchodnými podmienkami.
• Vyberte si, či máte záujem o zasielanie informácii o novinkách a špeciálnych akciách na zadanú e-mailovú adresu.Po potvrdení údajov budete presmerovaní na stránku svojej banky, aby ste zrealizovali platbu. Tieto stránky sú zabezpečené a nemusíte  mať obavu o  zneužitie. Po uskutočnenom prevode prosíme korektne opustiť bezpečnostnú zónu banky, aby Vám následne mohol byť zaslaný elektronický lístok.
Kliknite na "Potvrdiť objednávku".

5. KROK: POTVRDENIE

Po zrealizovaní všetkých krokov získate potvrdenie o vykonanom prevode. Po ukončení všetkých krokov Vám bude na Vami zadanú e-mailovú adresu doručený elektronický cestovný lístok. Tento lístok je potrebné si vytlačiť a preukázať sa ním vodičovi pri nástupe na prepravu.To najdôležitejšie pre Vašu cestu máte za sebou. Nezabudnite si cestovný lístok, ktorý ste si vytlačili,  vziať so sebou a môžete vyraziť!